Door community (initieel democraatus), Op zon 15 mei 2011 20:23, 33 reacties,    

Werden haircuts Strauss-Kahn fataal?


Het komt rauw uit de lucht vallen. IMF topman Dominique Strauss-Kahn wordt opgepakt wegens vermeende poging tot verkrachting. De politie haalde hem uit het vliegtuig net voordat deze terug naar Frankrijk, zijn thuisland, zou vliegen. Hij zou zich hebben vergrepen aan een 32-jarige hotel-medewerkster.

Nu zijn wij bij Zapruder niet te beroerd daar een complot achter te bedenken. Ik bedoel, het is zeer aannemelijk dat je als topchef van een grote financiële organisatie bent en dan 's ochtends in je grote Sofitel bed wakker wordt met aandrang en, groggy van de zware avond daarvoor, een toevallig binnenschuivelend kind dat de dekens komt opdoffen verward met een dame van plezier. Dat zou iedereen kunnen overkomen.

Het heeft ook geen enkele gelijkenis met het geval van toenmalig governeur van New York, Eliot Spitzer, die wat te kritisch werd over de bankfraude met hypotheken in de VS.

Spitzer had flinke kritiek op de Bush administratie vanwege de subprime crisis. Hij verklaarde voor de Financial Services subcommittee van het US House of Representatives en in interviews dat de Bush administratie predatory lenders, roofbanken, vrij spel gaf.

Het kwam zelfs zo ver dat Spitzer een onderzoek was gestart naar predatory lending en wetgeving in voorbereiding had met boetes voor hypotheekfraude en predatory lending. Het mag duidelijk zijn dat zijn bezoekje aan een dame van plezier bepaalde lieden goed uitkwam. De link liet zich snel bedenken.

Uit recente informatie leerden wij dat het IMF bepaald niet tegen haircuts is in het EU-schuldendebacle. Deze haircuts (het gedeeltelijk kwijtschelden van schulden) worden te vuur en te paard bestreden door EU-officials. Er moet en zal geen haircut komen om achterliggende banken uit de wind te houden......

Het kan natuurlijk best zo zijn dat Strauss-Kahn, ookwel DKS genoemd, zich gewoon vergreep aan een toevallig passerende dame. Aan de andere kant, ook een mooie klassieke manier om je te ontdoen van een lastige tegenstander.
| #136810 | 15-05-2011 21:04 | sigmund
Een kut werd hem in ieder geval fataal...
sigmund's avatar
| #136813 | 15-05-2011 21:23 | Paul2
Uit recente informatie leerden wij dat het IMF bepaald niet tegen haircuts is in het EU-schuldendebacle.

Mogen ze bij het IMF zelf ook wel eens aan gaan doen.
Hotelkamer van 3000 dollar per nacht,zulke figuren zijn het contact met de realiteit van Jan Doorsnee toch al volledig kwijt geraakt.
| #136839 | 16-05-2011 00:16 | Johnito
Ik vind, overall, de werkwijze van IMF en Wereldbank zeer kwalijk,maar DSK heeft ongetwijfeld wat fat cats tegen de haren ingestreken. Te "soft" tegenover Ierland en IJsland, naar de zin van de banksters wellicht? Verder wist hij dat Griekenland al in 2009 bij het IMF om "hulp" vroeg, in tegenstelling tot wat de wereld tot voor kort dacht te weten. Daarnaast was hij de belangrijkste mogelijke lijsttrekker voor het Franse equivalent van de PvdA. Aan de andere kant heeft hij, mede door zijn IMF-achtergrond, weinig echte linkse politieke vrienden.

Ik denk dat ie er ingeluisd is. Met open ogen, maar toch. Persona non grata.
Johnito's avatar
| #136840 | 16-05-2011 00:20 | tegengas
Ik heb het vermoeden dat alle op pvda lijkende partijen gekaapt zijn door het bedrijfsleven.

kok shell
melkert wereldbank
enz
tegengas's avatar
| #136841 | 16-05-2011 01:38 | Zhen
D. Strauss Kahn is een vette ultra-zionistische pad die over de jaren heen een grote reputatie heeft opgelopen als rokkenjager, die vrouwen op een uiterst aggressieve manier lastigvalt. Hij is in 2008 al ternauwernood aan een aanklacht van verkrachting ontkomen. De laatste ontwikkelingen zijn dus allesbehalve een verassing, en het is zeer goed nieuws dat hij hierdoor zeer waarschijnlijk niet meer kandidaat kan zijn voor de Franse presidents-verkiezingen.

Je kunt gerust zijn dat als hij DEZE keer de dans ontspringt, DAT vast een zeker het resultaat van een komplot van zios en vrijmetselarij handjeklap zal zijn!

Voor meer details met betrekking tot mijn beweringen hier, zie bijv. het artikel (+ belastende video) op
http://www.sudouest.fr/2011/05/16/dsk-l-homme-qui-aime-les-femmes-sans-moderation-398932-755.php

De belastende video over een eerder geval is te vinden op:
http://www.dailymotion.com/video/xidv97_dsk-accuse-d-agression-sexuelle_news
Zhen's avatar
| #136856 | 16-05-2011 09:07 | Paul2

So, Strauss-Kahn was trying to move the bank in a more positive direction, a direction that didn't require that countries leave their economies open to the ravages of foreign capital that moves in swiftly--pushing up prices and creating bubbles--and departs just as fast, leaving behind the scourge of high unemployment, plunging demand, hobbled industries, and deep recession.

Strauss-Kahn had set out on a "kinder and gentler" path, one that would not force foreign leaders to privatize their state-owned industries or crush their labor unions. Naturally, his actions were not warmly received by the bankers and corporatists who look to the IMF to provide legitimacy to their ongoing plunder of the rest of the world. These are the people who think that the current policies are "just fine" because they produce the results they're looking for, which is bigger profits for themselves and deeper poverty for everyone else.


Here's Stiglitz again, this time imparting the "kiss of death" to his friend Strauss-Kahn:

"Strauss-Kahn is proving himself a sagacious leader of the IMF.... As Strauss-Kahn concluded in his speech to the Brookings Institution shortly before the Fund’s recent meeting: “Ultimately, employment and equity are building blocks of economic stability and prosperity, of political stability and peace. This goes to the heart of the IMF’s mandate. It must be placed at the heart of the policy agenda.”

Right. So, now the IMF is going to be an agent for the redistribution of wealth.... (for) "strengthening collective bargaining, restructuring mortgages, restructuring tax and spending policies to stimulate the economy now through long-term investments, and implementing social policies that ensure opportunity for all"? (according to Stiglitz)


In an article today in the Washington Post, Howard Schneider writes that after the 2008 crash led toward regulation again of financial companies and government involvement in the economy, for Strauss-Khan "the job is only half done, as he has been leading the fund through a fundamental rethinking of its economic theory. In recent remarks, he has provided a broad summary of the conclusions: State regulation of markets needs to be more extensive; global policies need to create a more even distribution of income; central banks need to do more to prevent lending and asset prices from expanding too fast. 'The pendulum will swing from the market to the state,' Strauss-Kahn said in an address at George Washington University last week. 'Globalization has delivered a lot . . . but it also has a dark side, a large and growing chasm between the rich and the poor. Clearly we need a new form of globalization' to prevent the 'invisible hand' of loosely regulated markets from becoming 'an invisible fist.'"


Zo,even flink wat gequote stukken
http://www.informationclearinghouse.info/article28103.htm

Repeat: "...a fundamental rethinking of economic theory".... (a greater) "distribution of income"...(more) "regulation of financial companies", "central banks need to do more to prevent lending and asset prices from expanding too fast".

Are you kidding me? Read that passage again and I think you'll agree with me that Strauss-Kahn had signed his own death warrant.

Yep
| #136858 | 16-05-2011 09:12 | Paul2
Bij sexueel aberrant gedrag hoeven de haaien alleen het juiste moment af te wachten zoals deze commenter juist omschrijft:
Schuld is pas bewezen als veroordeling heeft plaatsgevonden.Ben het wel met iedereen eens dat het vreselijk dom is om je op zo'n positie zo te laten gaan. Heb in werkkring die ik had veel "bekende"Nederlandse mannen en vrouwen ook dingen zien doen waarvan ik dacht,"waar zitten je hersenen ??"Tussen je benen ?? Het hautaine gedrag van zulk soort mensen grenst aan het inhumane en vernederen van mensen die minder zijn in hun ogen is schering en inslag en dat is niet alleen in Nederland maar ook ver daar buiten. Als de wereld respectievelijk West Europa en het gebied waar de Eurozone is,leiderschap nodig heeft en je dan zo laten gaan dan ben je voor mij gelijk "ridder te voet" ook al zijn de verleidingen nog zo groot neem dan je maatregelen en zorg dat je altijd op zijn minst twee personen bij je hebt van verschillend geslacht.Dat deed ik ook altijd en het hielp,want de haaien liggen op de loer maar als ze merken dat ze geen kans hebben dan bijten ze niet ook

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/redactie/column/tissen/2011/articles/arrestatie-imf-topman-rampzalig-voor-oplossen-schuldencrisis.xml
| #136872 | 16-05-2011 10:46 | Johnito
Kijk kijk, ik sta niet alleen in mijn conspiracy mindset mbt DSK.
Johnito's avatar
| #136881 | 16-05-2011 11:17 | _Martijn_
D. Strauss Kahn is een vette ultra-zionistische pad die over de jaren heen een grote reputatie heeft opgelopen als rokkenjager, die vrouwen op een uiterst aggressieve manier lastigvalt.
En nu denk je dat je wat ontdekt hebt?

Niet dus.

Dergelijk gedrag op dat niveau is - ongeacht wat je er van vindt - niet ongebruikelijk.

Dat Strauss-Kahn er nu op gepakt wordt wel.

En daar zit de kern van het verhaal.

Terzijde komt deze setup inderdaad wel tegen de kost dat er weer van dit soort verhalen uit de toplaag komen: niet goed voor het algemeen vertrouwen.

Maar het doel was om hem uit zijn functie te krijgen.
_Martijn_'s avatar
| #136892 | 16-05-2011 11:43 | Zhen
Paul2:

So, Strauss-Kahn was trying to move the bank in a more positive direction, a direction that didn't require that countries leave their economies open to the ravages of foreign capital that moves in swiftly--pushing up prices and creating bubbles--and departs just as fast, leaving behind the scourge of high unemployment, plunging demand, hobbled industries, and deep recession.

Zou het soms kunnen dat hier een plan achter schuilt???

Strauss Kahn is een voorstander van een wereldregering, met het IMF als de centrale wereldbank.

Is het misschien handig om niet iedereen tot vijand te maken? Gewoon van: ik geef jou wat, geef jij mij ook wat?


Martijn schreef:

En nu denk je dat je wat ontdekt hebt?

Niet dus.

En jij denkt dat ik hier beweer dat ik iets "ontdekt" heb? Niet dus. Voor mij zijn dit soort dingen zeer oud nieuws. Het was echter HIER kennelijk nog niet doorgedrongen...


Martijn schreef:

Dergelijk gedrag op dat niveau is - ongeacht wat je er van vindt - niet ongebruikelijk.

Dat Strauss-Kahn er nu op gepakt wordt wel.

Flauwekul.

Is het nu echt zo moeilijk om ook eens rekening te houden met blunders?

Die Strauss-Kahn heeft de gewoonte vrouwen met geweld aan te randen. Slachtoffer hardhandig vasthouden (zoals in de video wordt beschreven, waarbij de vrouw vertelt dat ze zich moest losvechten) of slachtoffer opsluiten, het is psychologisch geen verschil. Dus daar zal hij zeker niet voor zijn terruggeschrokken.

Gelukkig wist de schoonmaakster zich te bevrijden en te vluchten, waarna haar chef de politie beldde.

Nu wil het geval dat die media daar in de US of A enkel over de Britneys, Angelinas of Paris lullen, of soms ook Barry als het hem uitkomt, en niemand dus een flauw benul heeft wie ene D. Strauss Kahn is. Dus wat doet de politie, die rekent hem gewoon onmiddelijk in. Klaar. Voor een keer goed werk geleverd (mag in de boeken).

Maar dat hoeft allemaal geen probleem te zijn hoor, er kan altijd wel iets worden geregeld achter de schermen. Daar is het systeem verrot genoeg voor.

Enige probleem zal blijken als er DNA sporen zijn gevonden op de verkeerde plek(jes). Pas dan zal het speelkwartiertje van Strauss Kahn echt uit zijn.

We zullen zien. Het komplot begint pas.
Zhen's avatar
| #136899 | 16-05-2011 11:55 | _Martijn_
De politie zou niet weten wie deze man is? En hij zou het ze niet vertellen? Komaan...

Dat hij zich vaker misdraagt wil ik best geloven, dat hij er nu toevallig voor gepakt zou zijn niet.
_Martijn_'s avatar
| #136901 | 16-05-2011 12:02 | Zhen
_Martijn_ schreef:

De politie zou niet weten wie deze man is?

Niet toen ze uitrukten (no pun intended) en hem uit het vliegtuig plukten.


_Martijn_ schreef:

En hij zou het ze niet vertellen? Komaan...

Te laat. Hij was al opgepakt. De formaliteiten waren ingezet.

Helaas speculaas...

Geen snoep deze keer.
Zhen's avatar
| #136909 | 16-05-2011 12:18 | _Martijn_
Te laat. Hij was al opgepakt. De formaliteiten waren ingezet.
Ja vast.

En in een vrij land als Amerika komt alles altijd onherroepelijk in de media...

Ik denk niet dat je helemaal helder hebt hoe het op dat niveau werkt.
_Martijn_'s avatar
| #136912 | 16-05-2011 12:23 | zwart
@Paul2. Uit uw link haal ik een aardige vergelijking
de zaak van DSK lijkt in enkele opzichten op die van Julian Assange


Laten we dat eens onder de loep houden.

Wie heeft er zoveel belang bij dat Assange zijn grote mond houdt? Amerika. Hij zet ze keer op keer te kijk.
Al hun gemene achterbakse plannetjes krijgen een podium met de schijnwerpers er op gericht.
Het is intussen zonneklaar dat de jaloerse beschuldigingen die tegen hem zijn ingebracht niet verder komen dan dat er achteraf sprake was van een gewenste vrijpartij met condoom, maar die zou dan zonder condoom hebben plaats gevonden.
Zwakjes.

Wie heeft er zoveel belang bij dat DSK uitgeschakeld wordt?
Door de complottertjes wordt een hele lijst verzonnen van mogelijke kandidaten.
Zarkozy wordt zelfs genoemd.
Onzin, die man heeft het te druk met zijn eigen zaakjes, en ook de macht en de mogelijkheden niet. Bovendien heeft hij zelf al zoveel slippertjes gemaakt dat hij in een rechtstreekse vergelijking uitgelachen zou worden.
Maar voor een complot zoals deze moet je toch echt bij de Amerikanen zijn. En ik zie er voor hen, zeker in de enorme financiële problemen die ze zelf momenteel hebben, geen voordeel in om het ene poppetje te laten vervangen door een nu nog onbekend ander poppetje dat waarschijnlijk precies hetzelfde gaat doen.
zwart's avatar
| #136915 | 16-05-2011 12:38 | Zhen
Denken te weten hoe alles werkt kan een handicap zijn...

Denken dat iemand op jouw niveau is ook.

De doordenker.
Zhen's avatar
| #136916 | 16-05-2011 12:39 | Zhen
Was gericht @_Martijn_

Maar natuurlijk verder altijd goed algemeen advies ;)
Zhen's avatar
| #136917 | 16-05-2011 12:42 | zwart
@Zhen. Haha, ik neem het advies van u aan.
Ga nu doordenken.....zzzzz
zwart's avatar
| #136922 | 16-05-2011 12:49 | _Martijn_
Onzin, die man heeft het te druk met zijn eigen zaakjes, en ook de macht en de mogelijkheden niet.
Vergis je niet in het belang/de invloed van het IMF en de invloed op het beleid daarvan van DSK.

Dat hij geen mogelijkheden zou hebben is dus pertinente onzin.

door een nu nog onbekend ander poppetje dat waarschijnlijk precies hetzelfde gaat doen.
Je beeld hangt aan elkaar van de aannames. De geschiedenis kent vele voorbeelden van mensen op hoge posities die 'onschadelijk gemaakt' of gechanteerd werden. Dat Strauss kan wellicht niet de juiste broodheer (meer) zou (willen) dienen is dan ook niet onmogelijk.

Die afkeer van complotten en voorkeur voor 'gerechtheid naar vrouwen' zit je flink in de weg zo te zien.

Maar voor een complot zoals deze moet je toch echt bij de Amerikanen zijn. En ik zie er voor hen, zeker in de enorme financiële problemen die ze zelf momenteel hebben, geen voordeel
Als je enorme problemen hebt ben je extra gevoelig. Denk er eens over na.
_Martijn_'s avatar
| #136925 | 16-05-2011 13:02 | Zhen
Zwart schreef:

Wie heeft er zoveel belang bij dat DSK uitgeschakeld wordt?
Door de complottertjes wordt een hele lijst verzonnen van mogelijke kandidaten.
Zarkozy wordt zelfs genoemd.


_Martijn_ schreef:

Vergis je niet in het belang/de invloed van het IMF en de invloed op het beleid daarvan van DSK.

Strauss Kahn voert keurig de orders uit die hem zijn gegeven.

Het is voor zover ik kan zien in dit geval op zich al een misvatting te denken dat hij verantwoordelijk is voor het beleid van het IMF. De man is maar een middelmatige jurist en een administrateur, niet een strategisch-financieel genie of zo!

Denk nou niet dat hij zijn eigen ideëen zou hebben geprobeerd uit te voeren. Achter elke beslissing zit een heel studie-team, EN een geheime sekte die in de getalletjes van de Kabbalah gelooft.

Hem vervangen is hoe dan ook geen enkel punt. J. Attali (prominent Frans-Zionistisch politicus en adviseur van Sarkozy, en die een wereldregering wil met Jerusalem als wereldhoofdstad - heus!) had dan ook als eerste reactie op het nieuws van de aanranding dat NIEMAND onvervangbaar is. Van je vrienden moet je 't hebben... tsja.

Gelukkig zijn er altijd nog de "vrienden" van de B'nai B'rith daar in NY. Dus wie weet komt hij er met extra kort brommen van af... We'll see.
Zhen's avatar
| #136927 | 16-05-2011 13:12 | _Martijn_
Strauss Kahn voert keurig de orders uit die hem zijn gegeven.
Kijk aan, we begrijpen elkaar.

Zodra hij dat dus niet doet, of naar het verkeerde baasje luistert krijg je wat er nu gebeurt.

Waar haal je toch vandaan dat er bovenin de piramidetop geen onenigheid zou kunnen zijn?

De man is maar een middelmatige jurist en een administrateur, niet een strategisch-financieel genie of zo!
Het IMF is een machtige organisatie en wie daar bovenin zit heeft invloed. Zelfs met alleen een zwemdiploma.

Denk nou niet dat hij zijn eigen ideëen zou hebben geprobeerd uit te voeren. Achter elke beslissing zit een heel studie-team, EN een geheime sekte die in de getalletjes van de Kabbalah gelooft.
Zo'n studie team zit er ook om de zaak te verkopen. En ik gaf hierboven al aan dat er altijd meerdere mensen zijn die zijn baasje zouden willen zijn.

had dan ook als eerste reactie op het nieuws van de aanranding dat NIEMAND onvervangbaar is.
En met zo'n quote, want denk je dan dat het doel van deze vent zou zijn?
_Martijn_'s avatar
| #136988 | 16-05-2011 17:58 | flipse0492
Tja, wie of welke macht zit hier achter!?
Mijn grote vraag is, is de EU minus(PIICS) nu beter af zonder DSK?
flipse0492's avatar
| #136989 | 16-05-2011 18:00 | flipse0492
oeps wrong post...
flipse0492's avatar
| #136996 | 16-05-2011 19:18 | toktok
Kreeg net van het Belgische nieuws mee, dat deze man een aantal weken geleden heeft verkondigd dat hij op deze manier genaaid zou worden.
toktok's avatar
| #137040 | 16-05-2011 23:42 | flipse0492
@toktok

Klopt, door NL Frankrijk kenner Philip Freriks bij Kneveltje, mooie quote was dat in Frankrijk DSK nog meer betekend als voor de NL'ers Mark Rutte...
btw, voel een beerput opengaan, voorzover de EU nog geen beerput is/was.
flipse0492's avatar
| #137126 | 17-05-2011 18:49 | OEPS
Het lijkt me meer een opgezette spel van zijn rivalen.1e: in zo'n hotel (3000 euro/nacht) is het ondenkbaar dat een kamermeisje zomaar naar binnen gaat in de kamer van een van de machtigste mannen ter wereld, dat gebeurt pas wanneer de persoon is uitgecheckt. 2e Kamermeisje zijn steeds met 2 om de kamers te reinigen. 3e zelfs als een kamermeisje per abuis de kamer wou opruimen, als ze bij het openen van de deur zien dat de gast nog aanwezig is (valies op de grond, kledij op het bed enz..), dan sluiten zij direct de deur en komen later terug.Deze man kan elke vrouw krijgen die hij wilt en hij heeft geen reden om iemand te dwingen en zeker niet op zo een manier.Van de zogename kamermeisje is niets bekend. Vreemd, niet? Strauss Kahn zou zelf twee weken geleden beweert hebben dat hij kwetsbaar is vanwege zijn positie binnen het IMF en de toestand met de euro . Daarnaast zijn er nog de presidents verkiezingen in Frankrijk in 2012.
Hoe dan ook: velen hebben belang bij de afgang van Strauss-Kahn. Of het nu gefrustreerde partijgenoten zijn, rechtse tegenstanders of rancuneuze PIIGS; een met pek en veren besmeerde DSK komt hen goed uit. Het lost niets op, maar wint tijd.En het is wel heel veel toeval bij elkaar. En Sharkozy doet gewoon mee met de VS , hij denkt gewoon aan zijn volgende termijn. http://www.nytimes.com/2010/02/14/business/global/14debt.html?adxnnl=1&adxnnlx=1305489839-3ANdz48do9X1mEIUAO7a5Q
| #137127 | 17-05-2011 18:57 | info in istanbul
OEPS
niets aan toe te voegen.
info in istanbul's avatar
| #137128 | 17-05-2011 18:58 | Antares
The affair involving International Monetary Fund head Dominique Strauss-Kahn may have an unexpected effect on Israel - Israel's central bank governor Stanley Fischer has been named as a potential successor if the IMF chief is forced to step down in the wake of rape charges. Reuters
Antares's avatar
| #137153 | 17-05-2011 20:40 | OEPS
⊕ | #137127 | 17-05-2011 19:57 | info in istanbul:wat zeg je ?
| #137180 | 17-05-2011 23:51 | Axeman
John Stewart on The Daily Show:

"That's like a live action metaphor," Stewart said. "The head of the IMF trying to fuck an African? "It's like he's posing for his own editorial cartoon."


;-)
| #137193 | 18-05-2011 10:49 | info in istanbul
#137153 | 17-05-2011 21:40 | OEPS

gewoon: #137126 daar is " niets " aan toe te voegen.
"mooi geschreven" .

zelfs de Tele schreef vanmorgen dat de meerderheid van de mensen in Frankrijk dachten aan een COMPLOT.

en Frankrijk niet alleen?

lees het verder hier wel :-}.
info in istanbul's avatar
| #138709 | 28-05-2011 17:19 | Mr_aluhoedje
oeps

waarom eerst een alibi verzinnen en dan zeggen dat het vrijwillige sex was.
Mr_aluhoedje's avatar
| #138800 | 29-05-2011 11:06 | Antares
waarom eerst een alibi verzinnen en dan zeggen dat het vrijwillige sex was.

Dat hij heeft gelogen betekent niet automatisch dat hij schuldig is.
Antares's avatar
aanmelden / inloggen